Announcement

Collapse
No announcement yet.

In hoeverre vrijwilligheid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• In hoeverre vrijwilligheid?

Ik heb de gewoonte om alleen dames in privéhuizen en met thuisontvangst te bezoeken, en dan ook nog meest Hollandse dames. Wat ik mij nu steeds vaker afvraag is in hoeverre deze dames dit werk nou echt geheel vrijwillig doen. De meeste dames die ik bezoek heb ik al vaker bezocht, en dan kom je toch automatisch wel wat meer over ze te weten, plus wat je tussen de regels door nog uit gesprekken met hen kan opmaken.
    De meeste dames vertellen je het werk met veel plezier te doen en er bewust voor te hebben gekozen, maar in hoeverre is dat zo? Bij de meeste dames zijn toch geldgebrek, schulden en relatieproblemen, al of niet ook nog met kinderen, toch de drijfveer geweest om hun lichaam als verdienmodel te gaan inzetten. Ik heb het dus even niet over de dames uit bijvoorbeeld de armere Oostbloklanden maar over Hollandse meiden, vaak gewoon slimme meiden met zelfs een goede opleiding. Snel en gemakkelijk even goed geld verdienen krijg je vaak als antwoord als je vraagt naar ’t waarom, maar zo gemakkelijk is het werk helemaal niet, en van dat snel komt ook vaak weinig terecht, de meesten zitten er jaren in, of komen er zelfs nooit meer los van. Of het antwoord is “wat moet ik anders gaan doen?”, waarbij ik dan denk, je bent een slimme meid dus ander ‘gewoon’ werk zou je ook best goed kunnen. Dat ze het met sommige klanten best leuk hebben en misschien meer dan de gemiddelde vrouw van seks houden zou best kunnen, maar verder zit er toch weinig ‘glamour’ aan het wereldje. Ik kom dus in privéhuizen, en dan krijg je ook weleens een beetje een kijkje achter de schermen, en dan valt mij naast de lol tussen de meiden onderling ook wel toch vaak de gestreste en wat hardere sfeer op, het zijn tenslotte ook concurrentes, en ook de huizen zijn gewoon harde business, hoezo vrijheid blijheid.
    Veel dames werken naast dat ze in huizen werken ook nog bij voor zichzelf, en zijn vaak dus 7 dagen in de week bezig hun lichaam te verkopen en laten gebruiken.
    In hoeverre kun je dan nog spreken van vrijwilligheid en vrije keuze, want dat komt er vaak nog bij, veel van de dames hebben een relatie of vriend, die zelf wel of niet een baan heeft, en die het zoals de dames zelf zeggen wel moeilijk vindt dat ze dat werk doet, maar het ondertussen verder wel zo laat. Ik denk dan bij mezelf, als je echt een kerel bent die van zo’n vrouw houdt dan moet het je veel pijn doen dat ze door andere mannen wordt gebruikt, en wil je haar toch uit die wereld halen, dus in hoeverre spelen ook die kerels een rol in het geheel, toch een soort veredelde pooiers in mijn ogen.
    Want leer je een bepaalde dame echt goed kennen als klant en toon je wat interesse en gevoel, dan blijk je toch al snel een snaar bij haar te raken, en blijkt dat laagje van vrijwilligheid en plezier in haar werk toch vaak heel dun te zijn.
    Dus in de geest van dit forum vroeg ik mij af wanneer nou prostitutie gedwongen is, dat hoeft niet altijd persoonlijke dwang te zijn, het kunnen ook de omstandigheden zijn die de dwang veroorzaken. Want je maakt mij niet wijs dat weldenkende, slimme en lieve dames echt diep in hun hart blij zijn met dit werk, en met hoe er naar ze gekeken word.
    De liefde is net als een flitspaal, ze komt onverwacht en kost je veel geld!
    De liefde is ook het enige spel waarbij vals spelen tot de regels behoort!

denk dat heel veel mensen in hun hart niet blij zijn met hun baan, maar je moet je geld ergens mee verdienen, en als je geen opleiding hebt genoten of ergens echt goed in bent of geen ambitie hebt is betaalde sex een goede manier om best goed geld te verdienen

dan is het een keuze, en we moeten allemaal werken om te leven, dus ja daar kan je een vorm van dwang inzien, en of gewoonte, want wat moet je anders, als je bv 300 per dag verdient met sex, of je moet achter de kassa in een supermarkt zitten voor hoeveel Euro?

en de echt gedwongenheid via pooiers etc is natuurlijk weer een andere en verderfelijke vorm...

maar ieder mens, situatie is anders

Comment

Is toch wel een verschilletje, achter de kassa zitten of dagelijks met mannen seks hebben, heeft niet alleen met geld te maken, is toch ook wel een moreel dingetje. En beslist niet alle dames zijn laag opgeleid of kunnen niks anders. Dat achter de kassa zitten word ook door de dames altijd maar als antwoord gegeven, maar tussen die twee uitersten zit nog een heel scala aan beroepsmogelijkheden volgens mij. En dat iedere baan z'n nadelen heeft, zal ook best wel, maar dat het leven alleen maar voordelen zou moeten hebben is ook weer zoiets. Natuurlijk is veel in 't leven een keuze, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere opties waren die minder beladen zijn. Met een bank overvallen of oude vrouwtjes bestelen kun je ook veel geld binnenhalen, maar dat ga je ook niet doen!

Comment

het is toch ook niet zo n grote groep die het doet? er zijn mensen die voor een baan in de supermarkt kiezen of in de fabriek of gaan studeren voor andere banen, en er zijn dames die voor prostitutie kiezen en er zullen ook dames zijn die daar toe gedwongen worden.

Iedere situatie kan weer anders zijn en ook de beweegredenen,

Wat moreel ok is vind ik een maatstaf waar ik niets mee kan. Zo'n gemiddelde mening van de maatschappij, wat moeten we daarmee?

Comment

Originally posted by Hoerejakker View Post
          Is toch wel een verschilletje, achter de kassa zitten of dagelijks met mannen seks hebben, heeft niet alleen met geld te maken, is toch ook wel een moreel dingetje. En beslist niet alle dames zijn laag opgeleid of kunnen niks anders. Dat achter de kassa zitten word ook door de dames altijd maar als antwoord gegeven, maar tussen die twee uitersten zit nog een heel scala aan beroepsmogelijkheden volgens mij. En dat iedere baan z'n nadelen heeft, zal ook best wel, maar dat het leven alleen maar voordelen zou moeten hebben is ook weer zoiets. Natuurlijk is veel in 't leven een keuze, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere opties waren die minder beladen zijn. Met een bank overvallen of oude vrouwtjes bestelen kun je ook veel geld binnenhalen, maar dat ga je ook niet doen!
          Het verschil is natuurlijk dat het ene (seks voor geld) legaal is en een bank overvallen of oude vrouwtjes bestelen is dat niet.

Ik heb meerdere dames van plezier ervaren die zeker niet laag-opgeleid zijn. Als je er dan toch zo'n label op moet plakken; HBO niveau. En nee, die vinden vast ook niet alles leuk wat ze moeten doen. Maar het is wel werk met veel vrijheden met een goed salaris. De echte topdames verdienen volgens mij gewoon goed en meer dan een gemiddeld middenkader manager. En die managers zitten (tenminste) 40 uur per week in een kantoor met een stapel aan verantwoordelijkheden en stress. Als je het hebt over uitgeblust zijn aan het einde van je werkdag... managers in dat soort posities kan je opvegen aan het einde van de dag.

Als je in plaats daarvan hetzelfde kan verdienen met 5 dagen van 6 uren tegen 150/200 euro per uur... Natuurlijk gaan daar nog allerlei kosten vanaf, maar dan nog.

Comment

Scuderia Kan jij mij misschien uitleggen waarom veel dames die ik ken ondanks dat goede verdienen vrijwel allemaal geldproblemen en schulden hebben , terwijl ze inderdaad vaak echt wel een redelijke opleiding hebben?

Comment

Doet het er toe? Er hebben zoveel mensen schulden, ieder zijn keuze en leven. Ik ga naar de dames van plezier om sex te hebben niet om te weten wat ze in hun priveleven doen en zo doe ik ook boodschappen bij de slager en groenteboer en daar hoef ik ook niet te weten wat ze prive doen en met wie en waar ze hun geld aan uitgeven...

Comment

Frans Cats Opzienbarend hoe simpel voor jou het leven is, iedereen moet maar doen en laten wat ie wil en vrije keuzes is het adagium, gold trouwens ook voor het veroorzaken van de 2e Wereldoorlog door Hitler, en je mag je dus nooit meer iets afvragen of ergens een mening over hebben!

Comment

jawel hoor, maar het is per persoon en situatie anders en als ik voor tig mensen moet gaan nadenken nooit wetende of ik het bij het juiste eind heb, want moet ik er dan mee?

Je kan tegenwoordig niets meer doen, of mensen worden benadeeld, of het milieu, of je bent weer discriminerend bezig, ik leef mijn leven en probeer het ok te doen, en that s it

Comment

Frans Cats Opzienbarend hoe simpel voor jou het leven is, iedereen moet maar doen en laten wat ie wil en vrije keuzes is het adagium, gold trouwens ook voor het veroorzaken van de 2e Wereldoorlog door Hitler, en je mag je dus nooit meer iets afvragen of ergens een mening over hebben!
                    Hahahahahahahahahaha

Van 'Ik hoef niet te weten wat de slager en groenteboer met hun priveleven doen' naar Hitler en de 2e wereldoorlog.

Ik moest gelijk denken aan dit stukje uit de uitzending van Zondag met Lubach afgelopen zondag:

Comment

Scuderia Kan jij mij misschien uitleggen waarom veel dames die ik ken ondanks dat goede verdienen vrijwel allemaal geldproblemen en schulden hebben , terwijl ze inderdaad vaak echt wel een redelijke opleiding hebben?
                      Weet ik niet, ik ken die dames niet waar jij over spreekt. Mijn ervaring is in ieder geval anders dan die van jou :-)

Comment

ik kom voor sex en genieten bij een prostituee, niet om te weten wat haar echte naam is, relatie heeft, wat ze met haar geld doet en waarom ze niet een andere baan heeft gekozen, vragen ze aan mij ook niet toch?

Comment

Working...
                        X